На прямій телефонній лінії Кабінету Міністрів України 23 березня цього року з громадянами спілкувався заступник директора Департаменту консульської служби Міністерства закордонних справ України Роман Недільський.
Жителі Івано-Франківської, Львівської, Дніпропетровської, Одеської областей за номером урядової «гарячої лінії» 1545 телефонували з питань, що стосувалися візових формальностей перебування на територіях іноземних держав у зв’язку з проведенням протиепідемічних / тимчасових обмежувальних заходів, спрямованих на протидію поширенню гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS.
Також додзвонювачі потребували роз’яснень щодо отримання візових документів, можливості допомогти у поверненні в Україну родичів, порядку перетину державного кордону та порядку в’їзду і перебування в іноземних державах.
Так, заявниця з Івано-Франківської області просила допомогти в отриманні візи до Республіки Чехія, яку, за її інформацією, було підготовлено ще 1 березня. З невідомої причини затримується видача візи.
Житель Львівської області також поскаржився на затягування в отриманні робочої візи до Республіки Польща. Документи до Візового центру у Львові він подав у лютому, проте інформації до цього часу немає. Аналогічне питання порушила заявниця з Дніпропетровщини, яка вже понад місяць чекає на отримання робочої візи до Польщі.
Яким чином чоловік – громадянин Афганістану може в’їхати в Україну? З таким запитанням до Романа Недільського звернулася мешканка Кривого Рогу. Подружжя перебуває у шлюбі з 2012 року, зараз чоловік знаходиться у державі Об’єднані Арабські Емірати. Консул України в ОАЕ дозвіл на в’їзд до України надав. Також є дозвіл на возз’єднання чоловіка з родиною. Проте, в’їхати в Україну він не може.
Заявниця з Лиманського району Одеської області просила сприяння у перетинанні кордону між Україною та Молдовою. Вона певний час проживала у Молдові, потім повернулася в Україну. Посольство Молдови в Україні (м. Одеса) не видає документ на дозвіл перетинання кордону.
Роман Недільський надав всім додзвонювачам вичерпні консультації та роз’яснення, як діяти у конкретних життєвих ситуаціях.